Hihetetlen! Ezek mind természetes fájdalomcsillapítók, ráadásul a konyhából

Fájdalomcsillapításra akár természetes alapanyagok is alkalmasak lehetnek, ráadásul otthonunkban is megtalálhatjuk és bármikor használhatjuk ezeket.

Íme, 5 természetes fájdalomcsillapító:

  1. Gyömbér: Fogyasztása számos pozitív egészségügyi hatása miatt ajánlott. De izomfájdalmak esetén is hasznunkra válhat, ugyanis hatékonyan csökkentheti a testmozgással kapcsolatos gyulladásokat és felgyorsíthatja a gyógyulást. Vérkeringést serkentő hatása miatt migrén ellen is hatásos lehet.
  2. Szegfűszeg: Fertőtlenítő és érzéstelenítő hatással bírhat, ezért fogfájás kezelésére lehet alkalmazni. Egy darab elrágcsálása segíthet csökkenteni a szájban érezhető fájdalmat ideiglenesen, amíg orvosi beavatkozásra kerül sor.
  3. Kurkuma: A keleti fűszernövény antioxidáns tartalma miatt gyulladások kezeléséhez hasznosítható, emellett emésztési zavarok elűzésében is segédkezhet. A fűszert zöldségekre vagy rizsre szórva is fogyaszthatjuk.
  4. Szőlő: A hátfájás enyhítésében lehet hatásos a szőlő, ami serkenti a deréktájéki vérkeringést, ezzel csökkentve a helyi fájdalmat. Ez, a rendszeres ülőmunka végzésnél gyakran fellépő fájdalom, mérsékelhető lehet rendszeres szőlő fogyasztással.
  5. Áfonya: Antibakteriális hatásának köszönhetően hozzájárulhat a bélflóra helyreállításához, ezzel elűzve a gyomorfájdalmakat. Nem csak a friss, a fagyasztott áfonya is hatásos lehet.

Nyitókép: Shutterstock

No comments


Leave a comment