Így tehetjük egészségesebbé reggelinket 5 lépésben

Az egész napi táplálékbevitelünket megalapozza a reggelink, ugyanis nagyban függ tőle az, hogy később mennyit és mit eszünk. Egy rosszul választott, szénhidrátokban és cukorban gazdag reggelivel hamarabb és éhesebbek lehetünk, mint egy tápanyagokban bővelkedő változattal.

Mutatjuk, hogyan tehetjük egészségesebbé a reggeli étkezésünket: 

  • Egy egészséges reggeli összeállításához szükség van gyümölcsre vagy zöldségre, fehérjére és teljes kiőrlésű gabonákra. Ha betartjuk ezt az összeállítást, garantálni tudjuk, hogy a reggeli étkezésünk tápanyagban gazdag legyen.
  • Ha fehérjékre gondolunk reggelinél kézenfekvő a bacon, de érdemesebb egészségesebb fehérjeforrásokat használni, amelyekben nincsenek egészségtelen zsírok. Használjunk helyett hüvelyeseket vagy tejtermékeket, illetve sovány húsokban is gondolkodhatunk.
  • Az egészséges reggeli útjába gyakran a rohanás áll, mikor nincs időnk elkészíteni egy teljes értékű reggelit, csupán gyorsan bekapunk valamit. Számos reggeli már az előző nap este is el- vagy előkészíthető, például a zabpehely áztatása, a zöldségek és gyümölcsök mosása és szeletelése vagy a húsok hőkezelése.
  • A reggelit követően fontos, hogy energikusak maradjunk, ezt magvak fogyasztásával meg is oldhatjuk. Szinte nincs olyan reggeli, amit ne lehetne megszórni egy kevés chia maggal, tökmaggal, lenmaggal vagy mandulával, amelyek fogyókúrázóknak is ajánlottak, hiszen jót tesznek az emésztésnek és beindítják a zsírégetést.

  • A teljes kiőrlésű gabonák (zab, rizs, búza) és az abból készült élelmiszerek kiváló reggelinek számítanak, hiszen számos vitamin, ásványi anyag és élelmi rost található bennük, amelyek tartósan csökkentik az éhségérzetet és a vércukorszint emelkedését is mérsékelik, így a nap folyamán elkerülhetjük a hirtelen ránk törő éhségérzetet.

Fotó: Shutterstock

No comments


Leave a comment