Érdemes figyelni! Így kerülhetjük el a túlzott sófogyasztást

Az ókorban fehér aranynak is hívták a sót, ugyanis a benne található nátrium létfontosságú ásványi anyag az emberi szervezet számára.

A megfelelő mennyiségű sóbevitel hatással van a folyadékháztartás szabályozására, az idegrendszer és az izmok működésére. A túlzásba vitt sófogyasztás azonban káros hatással is lehet szervezetünkre, megemelheti a vérnyomást és ezzel szív- és érrendszeri betegségeket is okozhat.

Felnőtteknél a napi ajánlott bevitel 5 g, míg a gyerekeknél 3 g. Ezt a mennyiséget könnyű túllépni, hiszen számos feldolgozott élelmiszer tartalmaz sót. A bevitt só mennyiségén több módszerrel is csökkenthetünk.

Igyunk sok vizet!

Az elegendő vízfogyasztás segíthet a szervezetben feleslegesen lerakódott nátrium eltávolításában. De emellett magas víztartalmú gyümölcsök és zöldségek fogyasztása is a segítségünkre lehet.

Ne feledkezzünk meg a káliumról!

A káliumot tartalmazó élelmiszerek fogyasztása segíthet a vérnyomás szabályozásában, illetve a felesleges nátrium eltávolításában is nagy szerepet vállal.

Tegyük félre az asztali sót!

A főzés és sütés közben hozzáadott sómennyiségnek bőven elegendőnek kéne lennie, ezért a kész ételeket már nem ajánlott sózni. Ha nagyon ízszegénynek érezzük főztünket, használjunk zöldfűszereket, illetve, ha ételízesítővel dolgozunk a sótól teljes egészében megválhatunk, hiszen az ízesítő is tartalmaz sót.

Mozgásra fel!

A fizikai aktivitás is segíthet csökkenteni a szervezetben nagy mennyiségben jelen lévő nátriumot, hiszen mozgás közben test a víz és a só kombinációjától szabadul meg izzadság formájában.

No comments


Leave a comment