Miért érdemes kiőrlésű gabonákat választani? Összeszedtük

Teljes kiőrlésű gabonákat és abból készült ételeket fogyasztani több okból is javasolt. Ráadásul, az otthoni sütés-főzés során is érdemes a teljes kiőrlésű lisztek felé nyúlni. Mutatjuk miért!

Teljes kiőrlésű gabonának nevezzük azokat a magvakat, amelyek a magbélen túl, a csírát és a maghéjat is tartalmazzák. A magvakat ezt követően őrölhetik vagy törhetik, amíg mind a három felsorolt része a megfelelő arányban jelen van, teljes kiőrlésűnek számít.

Néhány példa teljes kiőrlésű gabonára: árpa, köles, zab, barna rizs, bulgur, hajdina, árpa, cirok.

Az ilyen magvakból készült ételeknek számos egészségügyi előnye van. Lássuk ezeket:

·         A teljes kiőrlésű gabonák remek egyvelegét tudják szolgáltatni a szervezetünk számára fontos vitaminoknak, ásványi anyagoknak, fehérjéknek és rostoknak.

·         Segítenek a vérnyomás szabályozásában, így a finomított gabonák helyett is érdemes fogyasztani őket.

·         Hozzájárulnak az emésztés megfelelő működéséhez.

·         Ezek a magvak fogyasztás után nem emelik meg annyira a vércukorszintet, így bizonyos fokú védelmet biztosíthatnak cukorbetegség kialakulása ellen.

·         A túlsúly megelőzésében is hasznunkra válhatnak.

Fotó: Shutterstock.

No comments


Leave a comment