Az idei termés már lepotyogott: ezeket érdemes tudni a dióról

Csonthéjba zárt apróság, amiről számos gyermekvers és mondóka is születettek. A dió számos érdekességet rejt magában, mi most ezekből szemezgettünk.

Miket érdemes tudni a dióról?

  • Csonthéjas gyümölcsünk, a dió érett példányaiban megtalálható A-, B- és E-vitamin, emellett ásványi anyagokban is bővelkedik. Omega-3 zsírsavhoz is juttathatjuk szervezetünket fogyasztásával, ami immun- és idegrendszerünk védelmét segítheti.
  • A dióbél formája hasonlít az agy alakjára, ami akár jótékony hatására is utalhat. Azonban érdemes észben tartani, hogy a dió szervezetre gyakorolt hatási közül elenyésző az agyműködés támogatása, még emésztésünk védelmében is nagyobb szerepet játszik.
  • Magvak fogyasztása a diétázás során kiemelten fontos lehet, hiszen tele vannak vitaminokkal és ásványi anyagokkal. A dió sajnos kalóriában és zsírban is gazdag étel, azonban tápanyag- és fehérjetartalma kiemelkedő, így mérsékelt fogyasztása javasolt.
  • Nem csak a dió bele válhat a hasznunkra. A dió leveléből készített főzet külső alkalmazás esetén segíthet a bőrbetegségek ápolásában. Tea formában pedig nyugtató és vértisztító hatása miatt vált népszerűvé a népi gyógyászatban.
  • A sütemények töltelékéhez használt dejó, valójában semennyi diót nem tartalmaz. A népszerű dióhelyettesítő töltelék olyan természetes alapanyagból készül, mint a napraforgóbél, a búzacsíra vagy a cukor.
  • Annak érdekében, hogy sokáig friss maradjon a dió, mielőtt száraz, szellőző helységbe tennénk, érdemes kiszárítani. Amennyiben feltörve és megtisztítva tároljuk vászon- vagy papírzacskót használjunk csomagolásnak, így elkerülhetjük az avasodást.
  • A dió nem csak süteményekhez vagy salátákhoz fogyasztható, likőr is készülhet a tavaszi, zöld terméséből. Annál finomabb lesz a végeredmény, minél tovább érleljük. Sötétbarna színének és édeskés ízének köszönhetően igazi különlegességnek számít.

Fotó: Shutterstock.

No comments


Leave a comment