Ezek a cukorfüggőség leggyakoribb jelei. Érdemes mindre odafigyelni!

A túlzott cukorfogyasztásnak káros egészségügyi következményei is lehetnek, ilyen az elhízás, a fogszuvasodás, a gyenge immunrendszer és az álmatlanság is. Ezek megelőzése miatt fontos, hogy időben felismerjük a cukorfüggőség jeleit és csökkentsünk a bevitt cukor mennyiségén.

Sokszor fel sem tűnik, hogy egészségtelenül étkezünk, ezért fontos figyelni a cukorfüggőség jeleire:

  • A cukor utáni folyamatos sóvárgás egy tipikus jele lehet a függőségnek. Ez nem csak az édességek utáni vágyat jelenti, hanem a különböző nassolni valók irántit is. Ha napközben sokszor érezzük azt, hogy csak úgy bekapnánk valami rágcsálnivalót, akkor lehet, hogy igazából csak cukorra vágyunk.
  • Az édes ízeket is egyre kevésbé fogjuk érzeni, ha túlzásba visszük a cukorfogyasztást, mivel ilyenkor az ízlelőbimbóink hozzászoknak az elfogyasztott cukorhoz és csak egyre az édesebb ételeket fogjuk igazán élvezni.
  • A cukorfüggőségnek még jele lehet a váratlanul és nagyon erősen ránk törő éhség.
  • A koncentrációcsökkenés is utalhat rá, mivel mikor cukrot fogyasztunk, növekedik az energiaszintünk, de csak rövid ideig, ami után erős fáradság alakulhat ki.
  • A nagy mennyiségű gyümölcs és gyümölcsös italok is okozhatnak cukorfüggőséget, ezt a haspuffadás is jelezheti. A gyümölcsökben található fruktóz nagy mennyiségben hasfájást és hasmenést is okozhat.

No comments


Leave a comment