A szénhidrát a barátunk, nem az ellenségünk!

A legtöbben, amikor belekezdenek egy diétába általában első lépésként mindig a szénhidrátok csökkentését, vagy teljes elvonását tűzik ki célul. Pedig erre egyáltalán nincs szükség! El is áruljuk, miért.

Tévhit: a szénhidrát okozza az elhízást

A szénhidrátok bevitt mennyisége nagyban befolyásolja egy diéta sikerességét. Ha tisztában vagyunk azzal, hogyan és mikor fogyaszthatjuk a sokak által elítélt, azonban rendkívül fontos tápanyagot, jelentős mértékben hozzájárulhatunk alakunk megfelelő formálásához.

A szénhidrátokat tilos teljes mértékben kizárni az étrendünkből, hiszen rendkívül fontos tápanyagokat tartalmazhatnak, amelyek elősegítik az egészségtudatos táplálkozást, illetve az emésztőrendszerünk működését.

Miért fontos megfelelő mennyiségű szénhidrátot fogyasztani?

  • Egy felnőtt embernek nagyjából 1.5-2 gramm szénhidrátot kéne fogyasztani testsúlykilogrammonként!
  • Rendszeres mozgás mellett, az étkezéseidnek körülbelül 40%-a szénhidrátokból kellene, hogy álljon.
  • A szénhidrát egy olyan vegyület, amelyre testünknek a mindennapi élet során szüksége van.

Csupán az A-ból B-be való elsétálás is szénhidrátot igényel. Sportolás után izmaink a szénhidrátok segítségével regenerálódnak. Szervezetünk raktározza és folyamatosan használja fel létfenntartásunk érdekében. Amennyiben a szénhidrát bevitel meghaladja a kiürült izmok felvevőképességét, úgy a felesleg elraktározódik zsír formájában.

Az első gondolat, amit le kell itt leplezni az az, hogy a szénhidrát egyenlő a hízással. A szénhidrát nem rossz, sőt szervezetünknek nagyon is szüksége van a napi szénhidrátbevitelre. Az, hogy elhízunk-e tőle, vagy sem, nagyban függ attól, hogyan és mennyit eszünk belőle.

De akkor mi a megoldás?

A mozgás és a helyes szénhidrátbevitel! Nyugodt szívvel lehet fogyasztani szénhidrátot, csak nem mindegy mikor és milyen mennyiségben. Ha többet szeretnénk enni mindenképpen jobb, ha elkezdünk mellé mozogni egy kicsit. Sport mellett kifejezetten ajánlott a szénhidrátbevitel, hiszen így fognak természetes módon kiürülni szénhidrátraktáraink hogy a megfelelő helyre, az izmokba épüljenek be.

Mikor és hogyan fogyasszunk szénhidrátot?

  • Kezdhetjük a napot szénhidráttal, de ne olyannal, ami tele van cukorral!
  • Edzés előtt lassan felszívódó szénhidrátot érdemes fogyasztani!
  • Edzés után segítenek a gyorsan felszívódó szénhidrátok a regenerálódásban.
  • A nap végére kell csökkenteni a szénhidrátbevitelt!

Fotó: Shutterstock

No comments


Leave a comment