4 diétabarát zsíros étel, amiket bárki fogyaszthat

Szervezetünk megfelelő működéséhez elengedhetetlen, hogy zsírokat fogyasszunk, azonban a túlzásba vitt zsírfogyasztás hízáshoz vezethet. Mikor fogyásról és egészséges életmódról beszélünk a zsírokat háttérbe szorítjuk, pedig bizonyos zsírok segíthetik a vérnyomás szabályozását, az immunrendszer erősítését és energiával láthatják el a szervezetet.

Íme 4 zsírtartalmú élelmiszer, amelyek egészségesek is:

Dió: ha elkerüljük a diófélék cukrozott és sózott változatát, akár szívünk egészségének is tehetünk egy szívességet, ugyanis a dió segíthet megelőzni a szívritmuszavar kialakulását, emellett a rossz koleszterinszintet is csökkentheti. Magas zsírtartalommal bír, ezzel együtt Omega-3 zsírsavat is tartalmaz.

Avokádó: legyen szó reggeliről, ebédről, vacsoráról, avokádót bármikor fogyaszthatunk. A benne található kálium a vérnyomás szabályozásban, a rostmennyiség pedig az éhségérzet csökkentésében segédkezik.

Halak: a magas Omega-3 zsírsavtartalommal bíró halak, mint a lazac, tonhal és a pisztráng a demencia kialakulása ellen is hasznosíthatóak, illetve a szívbetegségek és a depresszió elkerülése szempontjából is fontosak lehetnek.

Olívaolaj: található benne zsír, ami jót tesz szívnek, mivel szabályozza a koleszterin- és a vércukorszintet. Sütéshez, salátákhoz és öntetek készítéséhez is felhasználható.

Fotó: Shutterstock

No comments


Leave a comment